31 augusti

Sista augusti idag då.
Det verkar som om det blir en september-bebis i alla fall!! Yes! Eller, ja, det hade ju inte gjort något om den kom i augusti, vi längtar ju efter dig! Men eftersom Fabian kom i vecka 36+3 så var vi många som trodde att denna skulle bli en augusti-bebis, men så blir det tydligen inte och det tycker jag är bra för vi känner nämligen ingen som vi uppvaktar i september, i augusti däremot är det några stycken (Lars, 2 av mina kusiner, morfar bla).
När vi väntade Fabian tyckte vi det jättebra att han var beräknad den 14 maj, för i maj känner vi bara Ullis som vi grattar. Men Fabian tyckte annorlunda. Han ville ut mitt i värsta tårtveckan för vår del.. (Ronja 1 april, Lina 17 april, mamma (och Fabian) 20 april, Emelie och farmor den 23 april)
Hösten överlag är en lugn fylla år period för oss. De flesta i både min och Peters släkt fyller mellan januari och april.

Vecka 39 (38+0) i morgon... =)

Igår kom två nya ord. Eller nygamla kanske man ska säga. Nu säger han de riktiga orden och inte Fabians ord:

"Acka mas" blev igår "Akcka maten"
"Blös janne" är numera "blöta janne"

Ja, och det betyder ju tack för maten och och blöta kalsonger.


/Emilia

Kommentarer
Postat av: Evelina

jag skulle inte bli nå förvånad om våran unge kommer på Din födelsedag=) Puss och kram!!

2010-09-01 @ 18:52:59
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/
Postat av: Evelina

ahaa, du tänker så... Var det därför Fabian kom på mammas födelsedag?=) smart..!

2010-09-01 @ 21:41:06
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/
Postat av: Heléne

2,5-årsåldern är verkligen en ålder då det händer nya saker hela tiden! Åh, jag saknar Fs "bebisprat", som kläklippen för gräsklippare eller ett av hans första uttryck: Mallamöll - som betydde äpple och mjölk ;).

2010-09-02 @ 10:16:34
Postat av: Sandrah

Va söt :) Men hur får man janne till kalsonger eller tvärtom?

2010-10-04 @ 11:19:40
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0