Blöjfri kille.

Kokar bebissoppa..
Bestående av
2 nappar
5 nappflaskor med tillhörande sugnapp
ca 2 liter vatten


Koka i 5 minuter, skölj av och låt svalna. Redo att användas!



Nu är det inte roligt längre att vänta barn. Jag vill ha vår bebis här, NU!
Har sovit på soffan från femtiden ungefär de två senaste nätterna. Jag kan verkligen inte somna i vår säng. Men i soffan somnar jag på 2 röda sekunder.

Var hos BM idag. Allt såg fint ut som vanligt. Mitt järnvärde hade stigit till 122, fast jag slutat med järntabletterna (pga dålig mage).
Hjärtljuden låg på 135, första gången som det var "pojkljud".
SF-måtter var 32, dvs precis på "normal" strecket och längs min egna kurva.

Fabian var på dagis idag för första gången efter sommarlovet. UTAN blöja dessutom. Andra blöjfria dagen (bortsett från middagssovningen men det var torrt när han vaknade). Mammas STORA KILLE!

I morn tänkte jag försöka ta en lite promenad med syster när jag hämtat Fabian och henne från dagis. Det är inte alla som hämtar sin storasyster på dagis inte ;).

Kommentarer
Postat av: Matilda Bakar | Fotograferar

Å, det var många år sedan jag kokade bebissoppa... längtar verkligen efter att få göra det igen.



Jobbig att du inte kan sova ordentligt. Hoppas de sista veckorna löser sig på bästa sätt för dig så du är lite utvilla i alla fall när bäbis kommer :) Tur i oturen också att vädergudarna inte är på vår sida - värme mitt upp i allt skulle kanske vara ännu jobbigare?!



Ha det gott / Matilda

2010-08-09 @ 22:24:36
URL: http://matilda.arningsmark2.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0