...

Hur gör man pottan spännande igen?
I början tyckte F att det var superkul att kissa på pottan. Han gick dit själv och satte sig och gjorde det han skulle. Men nu är det helt tvärt om. Han vill absolut inte gå på pottan och definitivt inte använda blöja.. Han har själv talat om att "Tinte böllen. Ambis böllen" (Inte blöjan. Bebisens blöja).
Det känns som om de senaste dagarna har vi bara bråkat om den där förb*nnade pottan.. =( Och eftersom Peter jobbar så är det ju mestadels bara jag som tjatar.. Så nu får jag tvätta massa blöta kalsonger istället. Men det är ju mitt fel...
Min ork är spårlöst försvunnen. Jag är nog stans häxa i folks ögon, men jag orkar verkligen inte. Sitter nu med tårarna rullandes efter kinderna. Jag är hemsk. Det är nog mig Fabian är rädd för. Inte pottan.

En riktig helvetes jävla piss dag är vad det är!!


Kommentarer
Postat av: Heléne

Usch, vad jobbigt det låter =(.



Vi valde att inte potträna F öht. Han slutade vid sin treårsdag, rakt av och har gått på toaletten från start. Totalt har vi haft kanske tio "olyckor" på ett år. Vi talade om för honom att det var hans val, att han skulle säga till när han ville prova utan blöja och att vi skulle ha ett kalas när han blivit blöjfri. Tack och lov har vi inte haft en enda konflikt rörande blöjan.



Att inte vara en bitch när man har en viljestark tvååring är inte lätt. Jag skulle valt att köra på "blöjlinjen" i stället för att tjata om pottan. Förklarat att "Vill du inte gå på pottan, då får du ha blöja, punkt slut". Risken finns ju att en tvååring hamnar i en situation där han inser att han kan ta "makten" över familjen och det brukar varken barn eller föräldrar må så bra av. Hellre kränga på blöjan under barnets protester än att behöva tjata konstant, tycker jag. Vi hade som sagt ingen blöjkonflikt under tvåårstrotsen, men en helvetisk tandborstkonflikt hade vi i stället och tro mig, jag grät var och varannan kväll för att jag kände mig som en häxa. Det är banne mig inte lätt att vara förälder till en tvååring (och inte en fyraåring heller alla gånger...).



Hoppas det löser sig med pottan och att du mår bättre snart!

2010-08-12 @ 22:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0